Het wordt tijd dat jullie iets meer info gaan krijgen over de race en de dag zelf.

Opzet

  • Er zijn 4 startlocaties met elk 16 teams. 
  • Elk kwartier starten er 4 teams. 
  • Starttijden: 0815, 0830, 0845 en 0900.
  • Iedereen volgt de race opzet zoals hieronder. Je eindigt dus weer op je startlocatie. Wel zo handig 😉
  • 15 minuten voor jouw start krijg je de kaarten en omschrijvingen uitgereikt

Er is na afloop van de race geen prijsuitreiking. Wel zetten we de ranking op onze site. En natuurlijk hebben we voor de top 3 van elke categorie een leuke cadeaubon van Decathlon!!! (sturen we op)

We zijn ons er van bewust dat er door 4 startlocaties en verschillende starttijden geen 100% gelijkwaardigheid kan bestaan qua race omstandigheden. We hebben getracht de routes zo te maken dat weer/wind en/of tijdstip zo minimaal mogelijk effect heeft.

Via onderstaande link kun je de intro voor de race bekijken.https://drive.google.com/file/d/1ODmHyohS7yJftk4Zy7ONZ4Zia0byhGSe/view?usp=sharing

Mocht je nog niet zo ervaren zijn dan kun je via de volgende link een presentatie kijken over de basisvaardigheden van een Adventure Race.https://drive.google.com/file/d/1JtzzgSSXXPIgh8ltoi8jcaPXZ8T2HGdr/view?usp=sharing

Faciliteiten

Er is op de startlocaties geen wc/douche of omkleedmogelijkheid. De hele race is gemaakt om onder wat voor COVID omstandigheden dan ook door te kunnen gaan. Kleinschalig en low-profile. Uiteraard kom je tijdens de race langs een aantal restaurants en/of terrasjes waar je vast wel gebruik mag maken van een toilet mocht dat nodig zijn.


Specifieke teaminformatie

Ongeveer een week van te voren krijg je alle details. Dus waar je exact moet zijn en hoe laat je starttijd is. Alle startlocaties bevinden zich in Arnhem of maximaal 20 minuten rijden daar vandaan.

Daarnaast zit er bij die mail ook een digitale kickoff en voor de minder ervaren racers onder ons nog een extra uitleg. Als je in het race schema kijkt zie je dat elke startlocatie een kleur heeft. Het zou leuk zijn als je als team iets draagt dat ook die kleur heeft.

Mededelingen

  1. Het is niet meer mogelijk om je als team kosteloos af te melden. We hebben alle kosten al gemaakt. Natuurlijk mag je wel altijd van racemaatje wisselen of afmelden terwijl je een nieuw team aandraagt. Restitutie volgt dan na aanmelden van het nieuwe team.
  2. Stichting Natuurmonumenten heeft te kennen gegeven dat hun beleid het niet toestaat om gebruik te maken van de MTB tracks voor evenementen. Dit houdt volgens ons in dat we nog steeds gebruik kunnen maken van de route mits een ieder in het bezit is van een vignet. We hebben geprobeerd om deze vignetten voor jullie te verkrijgen, alleen is dat helaas niet mogelijk voor zo’n grote groep. Daarom willen we jou vragen om zelf een vignet aan te schaffen. Dit kan een dagpas zijn of een vignet voor een heel jaar (dat is aan jou). Het mooie is dat je met het vignet het behoud van de natuur en onderhoud van de MTB-routes steunt. <<https://www.natuurmonumenten.nl/mountainbiken>> Ben je lid van Natuurmonumenten? Dan krijg je ook nog eens korting.
  3. Kijk ook eens op: http://www.hardvanbrabant.nl/altijd-nodig/deelnemers-informatie/veel-gestelde-vragen/

Er is, ondanks wat verwarring door oude tekst op de site, GEEN proloog. Dus alles op zondag de 24e 😉


Vraag van de organisatie

  1. Ik weet van enkele teams dat ze fietsen hebben gehuurd bij 2ride. Ik hoor graag of er meer teams zijn die van plan zijn om fietsen bij 2ride te huren. Dan zorgen we dat de fietsen op jullie startlocatie klaarstaan.


Mocht je nog vragen hebben…mailen!!