Hard van Brabant 2015

Hard-van-Brabant_Logo_Date


 

Opzet 

Hard van  Brabant is een tweedaagse adventure race in Brabant met start en finish in Breda. De wedstrijd is verdeeld over 4 ‘blokken’ van 4 uur racen. Zowel op zaterdag als op zondag race je 2 blokken. Tussen de twee blokken is er een pauze van 1,5 uur. Tijdens deze pauze worden de tussenstanden bekend gemaakt en kun je weer opladen voor de volgende helft van de dag. Van zaterdag op zondag overnachten we op een geheime locatie in Brabant. Hier slaapt iedereen in een eigen tent.

Facebook Omslagfoto   Hard van Brabant Adventure Race 04-10-2014  Bram Knapen kopi+½renHistorie en organisatie

De organisatie organiseert nu voor het vijfde jaar een adventure race en dit is de tweede editie van Hard van Brabant. Lees hier meer over vorig jaar (incl. filmpjes). Een ervaren organisatie met oa. de huidige Nederlands Kampioenen. Na de zeer enthousiaste reacties op vorig jaar wordt dit jaar hetzelfde concept (4x 4 uur) gehanteerd.
De race wordt georganiseerd onder de Stichting Stimulering Sport en Natuur en wij hebben als doel sporters laagdrempelig te laten kennis maken met adventure racen en competitie op alle niveau’s aan te bieden. Daarom organiseren we ook nog een extra introductiedag. De organisatie kun je volgen op onze facebook pagina.

0042  Hard van Brabant Editie 1  05-04-2014 Ulvenhout Chaam Alphen Hilvarenbeek dag 1Team

Tijdens deze adventure race strijd je in een team van twee personen. Er zijn twee klasses waarin je mee kan doen aan de wedstrijd.

  • In de ‘Race’ klasse doe je alle blokken met hetzelfde team van 2 personen (mannen, vrouwen, mixed).
  • In de ‘Fun’ klasse vorm je een team van maximaal 4 personen, waarbij er steeds 2 personen racen. Per wisselpunt kun je van teamsamenstelling wijzigen. De ‘Fun’ klasse is dus ideaal voor sporters die willen kennis maken met adventure racen. De teamleden die niet aan het racen zijn transporteren zichzelf (bijv. met een auto).

0046  Hard van Brabant Editie 1  05-04-2014 Ulvenhout Chaam Alphen Hilvarenbeek dag 1Verzorging en overnachting

Tijdens de wedstrijd wordt er goed voor jullie gezorgd. Zo zijn er verzorgde pauzeplekken en krijg je op zaterdag én zondag een lekkere warme maaltijd en is er zelfs op zondag een ontbijt. Wij verzorgen het transport van jouw slaapspullen naar de overnachtingslocatie. Zelf dien je tijdens de race minimaal de verplichte materialen mee te nemen.

Adventure racen?

Tijdens een adventure race  krijg je een kaart met daarop verschillende checkpoints. Het doel is om zoveel mogelijk checkpoints aan te doen binnen een vastgestelde tijd (in ons geval 4 uur). Welke route je hiervoor gebruikt bepalen jullie als team zelf.  Afhankelijk van het type checkpoint ben je aan het mountainbiken, lopen, steppen of doe je bijvoorbeeld een special task. Hoe de sportdiciplines zijn verdeeld over de verschillende blokken, wordt voor de race bekend gemaakt. Een blok bestaat gemiddeld altijd uit mountainbiken, lopen en een special task. Wij proberen hierbij zoveel mogelijk ‘offroad’ te blijven.

Kosten

De kosten voor deelname bedragen € 199.- per team en voor een extra teamlid in de funklasse betaal je € 49,- per persoon (kosten overnachting en catering).

P1080107Inschrijven?

Inschrijven kan tot 27 maart 2015. Maar vol is vol, we hebben slechts plek voor 50 teams. Inschrijven kan hier.
Inschrijving is op volgorde van betaling en annuleren kan alleen tot het sluiten van de inschrijving (daarna kunnen we helaas geen geld teruggeven)

Waar gebruiken jullie ons inschrijfgeld voor?

  • Gevarieerde 2 daagse volledig verzorgde race met bijzondere special tasks
  • Strakke race organisatie door een ervaren team
  • Kosten voor kampeerplek + gebruik sanitair
  • 2 lekkere en ruime warme maaltijden en zondagmorgen een ontbijt
  • Alle pauze locaties incl. opwarmer
  • VerzekeringenP1080176
  • Vrijwilligers
  • Bijdrage in de onkosten die er gemaakt moeten worden
  • Huur externe materialen
  • Vervoer materiaal naar overnachtingsplek
  • Kaartmateriaal
  • Prijzen en aandenkens voor de teams

We zien jullie inschrijving graag tegemoet!

AR-groet,

Jeroen, Bram, Erick, Jaap en WardHeader